dubai 2006

21 januari 2017

DUBAI

Voor mijn werk ben ik in september 2006 naar Dubai geweest. Onze vestiging in Dubai had een nieuwe machine gekocht in Nederland. Nadat ik mijn collega's uit Dubai hier een week had getraind op de machine, ben ik in september naar Dubai gevlogen, om de opstart van de machine te begeleiden. Samen met 2 programmeurs van Jentjens machine fabriek in Veghel; Marco en Coentje ben ik daar werkzaam geweest.  In de 7 dagen daar; 1x een vrije dag gehad en in de overige 6 dagen meer dan 90 uur gewerkt. Maar goed, dat ik een vrije dag heb gehad, anders had ik niet veel van Dubai kunnen zien, overdag dan.

De temperatuur begon met een "aangename" 38 °, maar liep binnen 2 dagen al snel op tot een graad of 45. s'Morgens begon het met zo'n 38 graden, en een hele hoge luchtvochtigheid (alles was nat), en s'nachts pas tegen 2 of 3 uur begon het pas "af te koelen". Spontaan foto's maken, was er dan ook niet bij.. Ook voor mensen die een bril dragen, was het niet erg prettig.

Op water na is alles in Dubai spot goedkoop. Natuurlijk kun je de Dior en Chanel winkels vinden, maar wat betreft eten drinken, souveniers, taxi's alles was spot goedkoop. Zelfs eten bij Burj Al Arab kost net zoveel als in Nederland bij een goed restaurant. Eten in de hotels was naar verhouding duur. Met 2 man gegeten gedronken bij het Hardrock café en 3 taxi's moesten we 20 euro omgerekend afrekenen. Terwijl eten in het hotel met 3 personen eten 40 euro kostte.