Cruise 2019

15 mei 2018 - Orlando (Florida), Verenigde Staten

Deze Cruise heeft Bert uitgezocht voor zijn 50ste verjaardag. Ft Lauderdale - Grand Cayman - Colombia - Panama - Costa Rica - Jamaica - Ft Lauderdale.

Ik ga heen en terug vliegen op Orlando, en plak er daarom ruim een week extra voor. Ff bij mickey mouse (disney world) en Harry Potter (universal) op bezoek.

Na de cruise gaan we met z'n 3-en richting de Florida Keys. Via de Everglades en Cape Canaveral, terug naar Orlando. Hier gaan we naar het Animal Kingdom en op de 13e april zwemmen met dolfijnen in Discovery cove, voordat we terug naar huis vliegen.

Ben in ieder geval al druk aant plannen. Tis 24 jaar geleden dat ik in Orlando ben geweest. Heb toen met mijn zus 9 dagen in Disney World gezeten, dat was ik ditmaal weer van plan. Heb daarom mijn verblijf bij Disney al vast gelegd. Vijf nachten slaap ik in het All star Music hotel, das zeker. Heb entree kaarten voor 5 dagen besteld. Het lastige wordt waarschijnlijk niet naar het animal kingdom gaan, voor de cruise, omdat we dit geplant hebben voor erna..... ik weet alleen niet of ik me in kan houden.....

De cruise is afbetaald, alle hotels, autohuur en attractietickets geboekt. Rest ons nu alleen de excursies welke we willen doen vanaf het schip. Tot nu toe is alleen de crossing door het Panama kanaal vast gelegd. In Januari de rest maar gaan boeken.

Januari- de rest van de excursie doorgesproken en geboekt, en wat nog leuker is. De fastpassen van Disney heb ik ook al vast kunnen leggen. Alle 5 de dagen attracties uitgezocht welke ik sowieso graag wil doen, of welke nieuw voor me zijn.  Bij Disney heb ik de memorymaker bij mij tickets gekregen. Dit houd in, dat ik alle attractiefoto’s en foto’s gemaakt door de disney fotografen op mijn account krijg toegezonden. Leuke bonus, toch! Ik heb ff gezocht, maar Universal studios heeft ook zoziets, ben ik achter gekomen. Het is niet zo uitgebreid als die van disney, maar het lijkt me een welkome aanvulling op mijn ticket. En ja geld kost het toch, kan er maar beter gelijk het beste van maken..

Zag ineens iets over een ticket-event bij disney. En wel bij het animal kingdom. Ik weet dak iets beloofd had, maar dat was overdag.... Kon het toch niet laten; ik heb voor de woensdagavond een ticket appart voor het animal kingdom. Samen met maximaal een paar 100 mensen, in het park, na sluitingstijd. Of te wel, geen rijen, bij de attracties. Niet alles is open, maar wel veel. Bovendien is alles verlicht, en zeg eerlijk... in April kunnen ze de lampen wel aandoen om 20.00 uur, maar ik denk dat je weinig verschilt ziet! En ochja niet vergeten, gratis popcorn, drinken en ijsjes!

Heb ook besloten om de vrijdagmorgen niet naar Daytona te gaan. Ik blijf in Disney. Ga s’morgens nog ff een paar attracties doen, int Magic Kingdom. De afsluiter weet ik ook al; de fatspass voor it’s a small world om 11.20 uur. Dan is het koffers ophalen, huurauto ophalen, en dan een beetje naar ft Lauderdale rijden. Uurtje of  3 en half rijden volgens google maps. Schat dak dan ongeveer tegelijk in ft Lauderdale ben als de heren.