Cruise 2020

14 maart 2019

Okey, tis bijtijds.... De vakantie van dit jaar is nog niet begonnen, of de volgende is al geboekt! Dit jaar (2020) is het mijn beurt om een vakantie uit te zoeken. Ben de laatste die 50 wordt nl. Eigenlijk staan Paaseiland en Peru heel hoog op mijn lijstje, maar omdat Bert pas een dik jaar voor zichzelf werkt, gezocht naar een alternatief.

Toch maar weer een cruise uitgezocht. Ditmaal gaan we 16 dagen.  We beginnen in Singapore, dan naar Ko-Samui, Bangkok (allebei Thailand), Ho Chi Minh, Da nang (allebei in Vietnam), Hong Kong, Taipei (Taiwan), Nagasaki (Japan), Busan (Zuid Korea) en eindigen in Shanghai (China).

Voor het begin van de cruise, gaan we ff naar Cambodja. Een paar dagen tempels kijken bij Siem Reap, of te wel Angkor wat.

Qua afsluiting.... Tsja, Shanghai..... of te wel een paar daagjes Shanghai disneyland.

-——————————————————————

Goh ja, mooie plannen. Ondertussen is er heel wat gebeurt in de wereld. Azië is verboden gebied geworden lijkt wel.
Om een lang verhaal kort te maken. Onze azië reis is geannuleerd. Eerst werd Shanghai gewijzigd in Tokyo, als eindbestemming van de cruise. Een week later zat ik met een waardeloos vliegticket. Alle cruise passagiers mochten nl niet in oa Hong Kong zijn geweest 14 dagen voorafgaand aan de cruise..... Toch lastig als je met Cathay Pacific vliegt.
Nu had ik natuurlijk wel de optie, om een ticket te boeken bij een andere maatschappij. Maar wat als over een week de hele cruise wordt gecanceld.....
Shanghai, was ondertussen uit de cruise gehaald, hong kong, macau, zuid korea en taiwan zijn ondertussen verboden gebieden voor een cruisepassagier, althans in februari. In maart, zijn daar Singapore, Japan en Thailand bijgekomen..... Zo blijft er niet veel over van wat een hele mooie cruise had kunnen zijn. Best lang varen, voor 2 daagjes vietnam!

Met zijn 3-en besloten om alles te cancellen. Mijn verzekeringsmaatschappij (dank je Interpolis) werkt gelukkig volledig mee.

Achter af een juiste beslissing geweest. Nog geen week later, worden alle cruiseschepen van Princess cruises weg gehaald uit azië. Alle reizen gecanceld. Okey, behalve de Diamond princess, die ligt nl nog in quarantaine in Tokyo. Het cruiseseizoen voor azië, is al voorbij dit jaar voordat het amper begonnen was.
————————————————————

Hopelijk kunnen we over een paar jaar, toch nog deze reis gaan maken........

—-———————————————————

Tsja wat nu..... dan maar Iets wat ook nog op ons lijstje stond. De Mayatempels in midden Amerika! Vanaf Fort Lauderdale, via Grand Cayman, naar Honduras, Belize en Cozumel terug naar Fort Lauderdale. Ietsje korter als de vorige cruise (7dagen). Jammer dat we vorig jaar al in  florida zijn  geweest. Naar de Keys (wat een k.t weg), de everglades en cape canaveral zijn we geweest. En om nu weer naar Disneyworld te gaan, terwijl ik nog geen jaar geleden er 6 dagen ben geweest....... Bovendien heb ik Shanghai disneyland, daarna Hong Kong disneyland en uiteindelijk ook nog Tokyo disneyland moeten cancellen...... Ik ga via Disneyland California naar Miami. Is wel een beetje om, zeggen ze. Ik geef er niks om! Het moet toch onderhand lukken om naar een disneyland te gaan deze vakantie!
De vakantie is wel een stuk ingekort nu. Ik vlieg nu ook via de UK. Pik ik gelijk het pokemon event in Liverpool mee. Tenminste als dat doorgaat........

wordt vervolgd